Het traject bij The Call Center Company
Het is zover, je gaat aan de slag voor The Call Center Company Wat ben jij van ons tot nu toe gewend? Ongetwijfeld zullen jullie allemaal van mening zijn dat The Call Center Company staat voor persoonlijke begeleiding van de kandidaten/medewerker. Het gehele sollicitatietraject zullen wij je opleiden om een zo goed mogelijk sollicitatiegesprek neer te zetten bij de opdrachtgever. Of dit nou een vakbond, verzekeringsmaatschappij of uitgeverij is de The Call Center Company zal jou optimaal voorbereiden.
Stap 1: Het telefonische consult
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een telefonisch gesprek met één van mijn collega’s Tolga of Carolien gehad. Zij vertellen je alles over de functie waarin je geïnteresseerd bent en lopen het CV met je door. Sluit je CV aan bij de vacature die op dat moment open staat, dan wordt er een gesprek ingepland met mij.
Stap 2: Het sollicitatiegesprek met mij
We spreken meestal af in een rustig café in Utrecht of Amsterdam. Waarom denk je dan? Wij vinden het belangrijk om onze kandidaten te ontlasten en komen dan ook voor een gesprek jouw kant op. We zullen onder het genot van een kopje koffie of thee je CV doornemen. Na het bespreken van je CV vertel ik je alles (zoveel als ik mag en kan) over de functie. Ook zal ik je wat meer over The Call Center Company vertellen. Wie zijn wij en wat kan je van ons verwacht. Tot slot doen we altijd nog een rollenspel. Eng! Nee hoor dit is niet eng. We willen je alleen alvast zo goed mogelijk voorbereiden op je sollicitatiegesprek bij de opdrachtgever. Ik geef je tips hoe je het dit ‘nog beter’ aan kunt pakken.
Stap 3: De voorbereiding
Ik vind je een geschikte kandidaat voor deze functie en breng je telefonisch dit nieuws met de naam van de opdrachtgever. Dit gebeurt altijd de dag zelf of de dag erna. Je hoeft dus nooit lang te wachten op goed nieuws. Wanneer jij ook enthousiast bent stuur ik je profiel op naar de opdrachtgever en plan ik een sollicitatiegesprek in. Vervolgens zal ik je wat huiswerk vragen sturen. En nee, niet om te kijken of je nou voldoende of onvoldoende scoort, maar om je zo goed mogelijk voor te bereiden op je sollicitatiegesprek. Ik zal je hierop feedback geven. Ook oefenen we dan nog even een rollenspel, telefonisch is toch wat echter dan de eerste keer op je gesprek en je bent nu natuurlijk beter voorbereid.
Stap 4: Het gesprek bij de opdrachtgever
De dag is daar, je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Trek altijd iets netjes aan en zorg dat je op tijd bent. Nu weet je pas echt bij wat voor een organisatie je mogelijk aan de slag gaat en wat voor een sfeer er hangt binnen de organisatie. Na afloop bel je mij even op om me te laten weten hoe het gesprek is verlopen.
Stap 5: De definitieve uitslag
In spanning wacht jij af of jij de geschikte kandidaat bent volgens de opdrachtgever. Zij zullen mij spoedig bellen en vervolgens mag ik jou het goede nieuws vertellen. Je hoort dan van mij wanneer je mag starten.
Stap 6: Het contract tekenen
Dan zien we elkaar eindelijk weer. Het klinkt als een hoop stappen, maar The Call Center Company houdt van snel schakelen. Meestal zien we elkaar dezelfde week dus nog. We zullen wat bijpraten over je sollicitatiegesprek en ik teken het contract met je. Vanaf dat moment mag jij je een trotse medewerker van The Call Center Company noemen.
Stap 7: Je eerste werkweek
Je eerste dag is altijd spannend. Wie zijn mijn collega’s, wat voor een werk mag ik vandaag al doen en heb ik nou wel de goede beslissing gemaakt? Je dat heb je! The Call Center Company kijkt goed naar de persoon achter het CV en wij zullen daarom ook ons uiterste best doen om elke kandidaat goed te plaatsen.
Stap 8: En verder?
Gedurende je loopbaan bij The Call Center Company willen wij ervoor zorgen dat je je blijft ontwikkelen. Daarom zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld je WFT diploma’s via ons te behalen. Ook geven mijn collega Mieke en ik regelmatig salestrainingen. We zullen je dan tips geven en rollenspellen met je oefenen. Wanneer je behoefte hebt aan een training dan horen wij dit graag en zullen we een training op maat voor je maken. Dus continu groeien, jazeker!
Ik hoop dat jullie een duidelijk beeld hebben van de procedure bij The Call Center Company.
Groetjes,
Miriam Dirkse
06-45133532
miriam@thecallcentercompany.nl